Fra Iko Skoko: Isuse, Ti si za mene...?

Većina nas je učila na vjeronauku, posebno za prvu svetu pričest i sakrament potvrde (krizme) tko je Isus.

Učili smo da je Krist ili Mesija ili Pomazanik Sin Božji, Gospodin naš, Spasitelj, Otkupitelj, Druga osoba Božanskog Trojstva, pravi Bog i pravi čovjek, riječ Božja...

Sveto pismo spominje više gradova s imenom Cezareja (Carska). Ipak, najpoznatiji gradovi s tim imenom su onaj na Sredozemnom moru koji je bio značajna luka i Cezareja Filipova ispred podnožja Hermona, gdje se rađa rijeka Jordan iz tri izvora. Cezareja Filipova dobila je ima po Filipu, sinu Heroda Velikoga, koji je obnovio hram caru Augustu kojeg je podigao njegov otac na jednom jordanskom izvoru. Evanđelisti su zabilježili kako je Isus jedanput odveo svoje učenike u krajeve Cezareje Filipove.

Isus postavlja kod Cezareje Filipove svojim učenicima dva pitanja. Prvo: "Što govore ljudi, tko je Sin Čovječji?" Drugo: "A vi, što vi kažete, tko sam ja?" Na prvo pitanje odgovaraju apostoli ono što su čuli od ljudi. Ljudi su smatrali Isusa jednim od važnih proroka: Ivanom Krstiteljem, Ilijom, Jeremijom...

Međutim, na drugo pitanje odgovara sam Petar. Neki su ga nazvali "glasnogovornikom apostola". Petar je više od glasnogovornika. Petar odgovara na drugo pitanje riječima: 
"Ti si Krist Pomazanik, Sin Boga živoga."

Isus samo tumači kako je Petar došao do te spoznaje. Do spoznaje, tko je za njih Isus, nisu došli svojim razmišljanjem, nego im je objavio Isusov Otac koji je na nebu.

Isus se nakon tog dijaloga obraća samom Petru: "Ti si Petar-Stijena (petros na grčkom znači stijena, a kefa na aramejskom) i na toj stijeni sagradit ću Crkvu svoju i vrata paklena neće je nadvladati. Tebi ću dati ključeve kraljevstva nebeskoga, pa što god svežeš na zemlji, bit će svezano na nebesima, a što god odriješiš na zemlji, bit će odriješeno na nebesima."

Neki tumače kako je Isus pokazao svojim apostolima da ne trebaju više hodočastiti u Cezareju Filipovu na stijenu ispod koje izvire voda, nego Isus postaje vječni izvor.

Neki pisci kažu kako čovjek ako želi ozbiljno razmišljati o sebi, mora postaviti najmanje tri pitanja. Prvo: što ljudi kažu tko sam ja?, drugo: što ja kažem o sebi? i treće: što Bog kaže tko sam ja? Dva pitanja koja je Isus postavio svojim učenicima u Cezareji Filipovoj postavlja i nama. Na prvo je lako odgovoriti. Međutim, osobno odgovoriti na drugo tko je Isus za nas osobno, više je od ponavljanja naslova koje smo načuli na vjeronauku.

Označeno u