Kršćanke u Pakistanu žrtve su silovanja, prisilnih brakova i nasilne gomile koja protiv njih koristi zakone o bogohuljenju

Svjedok nevolje kršćana i drugih vjerskih manjina razgovara s Aleteijom, dok Europska unija razmatra suspenziju povlaštenog trgovinskog statusa Pakistana.
Svake godine promatrači ljudskih prava izvješćuju da je čak 1000 većinom kršćanskih i hinduističkih djevojaka i mladih žena u Pakistanu silovano i podvrgnuto prisilnom preobraćenju i brakovima s muslimanskim muškarcima, piše Aleteia.

Ovi su zločini pomogli Pakistanu da dobije sramotnu oznaku "zemlje od posebne zabrinutosti" u Izvješću o vjerskoj slobodi Ministarstva vanjskih poslova SAD-a. Predstavljajući samo 2% stanovništva Pakistana, kršćani su često žrtve oštrih zakona o bogohuljenju te mafijaškog nasilja.

Međutim, taj broj predstavlja samo oko polovicu stvarnog broja žrtava , kaže Shaheed Mobeen, pakistanski profesor filozofije na Papinskom sveučilištu u Rimu i zagovornik vjerskih sloboda u Pakistanu.

Mobeen je svjedok koji svjedoči na Međunarodnom samitu o vjerskim slobodama, održanom u Washingtonu, DC, ovaj tjedan. Gost katoličke dobrotvorne organizacije Pomoć Crkvi u nevolji, ovdje je kako bi govorio o progonu vjerskih manjina u većinski muslimanskom Pakistanu.

Pomoć Crkvi u nevolji , u svojoj podršci progonjenim kršćanima diljem svijeta, pomaže u financiranju pravne obrane kršćana optuženih za bogohuljenje i pomaže u spašavanju kršćanskih djevojaka otetih i nasilno obraćenih.

“Vlada Pakistana ne prihvaća [broj žrtava kao] 1000 godišnje, ali u posljednje dvije godine, ono što sam vidio, a što su volonteri, časne sestre i odvjetnici otkrili, jest da postoji oko 2000 prisilnih obraćenja i brakova godišnje, ” rekao je Mobeen za Aleteiju. Osim kršćana, hinduističke, sikhske i šijitske muslimanske obitelji žrtve su i prisiljene na brak s muslimanskim muškarcima.

Oteli muslimanski “stričevi”

Počinitelji ovih zločina nad djevojkama i mladim ženama, rekao je, obično su obiteljski prijatelji.

“Ono što se događa je muslimanski muškarac koji izgleda kao prijatelj kršćanske obitelji, posjećuje obitelj, zajedno jedu i piju. Ovaj čovjek počinje donositi neke darove za djecu u kući. Roditelji misle da je on samo kao dio obitelji, a on već planira svoju buduću treću, četvrtu ili petu ženu”, objasnila je Mobeen.

“I bira najljepšu maloljetnicu od 10 do 14 godina. Očarane bombonima, svim lijepim haljinama, svim šminkama, ove skoro tinejdžerice u početku pomisle da je ujak taj koji toliko daje. mnogo darova.

“Tada on seksualno zlostavlja djevojku, preobrati je na islam i oženi istu djevojku. Nakon dva dana kada su je roditelji posvuda tražili, dobili su pismo: 'Vaša kćer je prihvatila islam, čestitamo, bit će spašena'”, rekao je Mobeen.

Dok se minimalna zakonska dob za brak u Pakistanu kreće od 14 do 18 godina, ovisno o pokrajini, to ograničenje ignoriraju muškarci koji otimaju te djevojke, a ponekad i sudovi koji su zaduženi za poštivanje zakona.

U pokrajini Sindh, na primjer, u jugoistočnoj regiji Pakistana, djevojke moraju imati 18 godina da bi se udale bez dopuštenja roditelja. Kada su roditelji 14-godišnje Hume Younus, katoličke djevojčice, izašli na sud nakon što je njihova kći oteta, prisilno pretvorena na islam i udata za muslimana, otkrili su da se pravosudni sustav ne temelji na zakonima na knjige.

U svojoj presudi sudac je izjavio da, unatoč dokazima da je 14-godišnja djevojčica bila nezakonito udana bez dopuštenja roditelja, nije počinjen nikakav zločin. Rekao je da je brak legalan.

Njegovo obrazloženje: prema šerijatskom pravu, budući da je njihova kći već imala prvu menstruaciju, bila je u dobi za udaju.

Odluka je izazvala oluju prosvjeda na društvenim mrežama i bila je predmetom primjedbi u britanskom parlamentu, rekao je Mobeen.

Rekao je Aleteiji da je sud, unatoč brojnim prisutnim svjedocima, kasnije zanijekao da je sudac presudio onako kako je on.

“To je postalo problem, a tri dana kasnije isti je sud izdao priopćenje za javnost u kojem stoji da 'sve što se govori na društvenim mrežama nije istina'. Ali mi smo svjedoci koji potvrđuju da je to rečeno”, rekao je Mobeen.

Zakoni o bogohuljenju i prijetnja međunarodnim sankcijama
Prema izvješćima promatrača ljudskih prava, kršćani, hindusi i druge vjerske manjine i dalje su žrtve rulje muslimana koji ih napadaju zbog navodnih djela bogohuljenja.

Prema pakistanskom kaznenom zakonu, optužbe za bogohuljenje mogu dovesti do doživotnog zatvora i smrtne kazne, iako nitko nikada nije pogubljen, barem kroz pravosudni sustav. Za nemuslimane optužene za bogohuljenje, prema Izvješću o vjerskim slobodama organizacije Aid to the Church in Need , “optužbe često rezultiraju linčom, napadima rulje na čitava naselja i izvansudskim ubojstvima.” Oni koji prežive dovedeni su u zatvor, gdje i ostaju, jer im je odbijena jamčevina jer se vjeruje da su sigurniji u zatvoru. U nekim slučajevima oni koji su zatvoreni umiru pod sumnjivim okolnostima, rekao je Mobeed.

Svijet je usmjerio pogled na Pakistan kada su aktivisti za ljudska prava, uključujući Aid to the Church in Need, skrenuli pozornost na slučaj Asia Bibi, pakistanske žene osuđene na smrt nakon što je osuđena za blasfemiju. Nakon njezine oslobađajuće presude 2018. zbog "nedovoljnih dokaza" uslijedilo je smanjenje broja optužbi za bogohuljenje. Centar za socijalnu pravdu (CSJ) izvijestio je da su vlasti 2021. optužile i zatvorile 84 osobe zbog bogohuljenja, što je smanjenje u odnosu na 199 optuženih za bogohuljenje 2020. godine.

“Nakon oslobađanja Asia Bibi, Pakistan je shvatio da svijet gleda u nas i da će biti ekonomskih sankcija protiv nas ako ne poštujemo i ne damo prostora za vjerske slobode i ljudska prava,” rekao je Mobeen.

U Sjedinjenim Državama, dok je Pakistan i dalje na popisu "zemalja od posebne zabrinutosti", američki State Department izdao je izuzeće tako da se protiv Pakistana neće uvoditi sankcije zbog "nacionalnih interesa Sjedinjenih Država".

U međuvremenu, Pakistan je sada u opasnosti od gubitka statusa GSP+ u Europskoj uniji zbog progona vjerskih manjina. Zemlja ima koristi od povlaštenog statusa koji joj omogućuje da uživa nulte carine na 66% svog izvoza. U travnju je nekoliko članova Europskog parlamenta pozvalo na raspravu o kršenju ljudskih prava u Pakistanu, s fokusom na diskriminaciju vjerskih manjina. U svojoj rezoluciji grupa je zahtijevala da Pakistan zaštiti vjerske slobode ili riskira gubitak pomoći od europskih zemalja.

“Pakistan se trudi pokazati međunarodnoj zajednici da u Pakistanu postoji vjerska sloboda, da se u Pakistanu poštuju ljudska prava, ali u slučaju vjerskih manjina o vjerskoj slobodi se niti ne govori. Imamo odjel za vjerska pitanja koji se zove Međuvjerski sklad i oni ne rade ništa u tom smjeru i uopće ne znaju što znači međuvjerski dijalog”, rekao je.

I unatoč smanjenju broja ljudi koji su zatvoreni zbog bogohuljenja, Mobeen je rekao da ima "mnogo Asia Bibi u Pakistanu u zatvoru."

“Treba ih spasiti, mnoge dječake i djevojčice, školske profesore koji su u zatvoru, optuženi za bogohuljenje, a nema dokaza da su počinili bogohuljenje. Ostat će godine i godine u zatvoru”, rekao je.

Kriminalci koji se skrivaju iza šerijatskog zakona

Prema Mobeenu, silovanja, prisilna obraćenja i brakovi te mafijaško nasilje nemaju mnogo veze s religijom.

“Vjera nema nikakve veze s takvom vrstom požudnog stava ovih muškaraca,” optuženih za otmicu mladih djevojaka i prisiljavanje da ih vjenčaju, rekao je.

“Ti zlobni i pohotni ljudi koriste vjerski zakon kako bi se zaštitili i zaštitili, baš kao i sa zakonima o bogohuljenju.” Mobeen vjeruje da optužbe za bogohuljenje često podnose muslimani koji su ljubomorni na to kako kršćani i hindusi ekonomski napreduju.

“Islam vas ne poziva da silujete djevojku, islam vas ne uči da nekoga lažno optužite za bogohuljenje, ali s ovom situacijom, zakonski je moguće da se muslimanski kriminalac sakrije iza ovih islamskih zakona”, objasnio je.

Nada počiva na međunarodnom pritisku
“Kršćanima je teško preživjeti u svakodnevnom životu”, naglasio je Mobeen.

Nada se da će Sjedinjene Države i druge nacije vršiti pritisak na Pakistan da pruži zaštitu vjerskim manjinama.

“Ako oni kažu da štite vjerske manjine, to nije istina. Ako se čini da nešto rade, to nije dovoljno, moramo biti bolje zaštićeni”, rekao je Mobeen.

Osim toga, on vjeruje da pakistansku vladu treba poticati da pruži ekonomsku pomoć manjinskim malim poduzetnicima i obrazovne stipendije vjerskim manjinama.

Budući da mnogi kršćanski roditelji odbijaju dopustiti svojim kćerima da pohađaju državne škole iz straha da će biti otete, stopa pismenosti djevojčica je samo oko 9%, procjenjuje Mobbed. Školovanje kod kuće nije opcija jer su mnogi roditelji i sami nepismeni. A kršćanske škole mnogima su nedostupne. Sveučilišne stipendije, kaže on, uskraćene su nemuslimanima, blokirajući glavni put do ekonomskog blagostanja.

Ali nikakva količina ekonomske ili obrazovne pomoći neće pomoći bez fizičke zaštite vjerskih manjina, rekao je Mobbed.

“Mi smo građani Pakistana. Mi nismo vanzemaljci. Potrebna nam je zaštita kao i svim drugim građanima Pakistana", rekao je.

Gornja fotografija je Arzoo Raja , koja je u dobi od 13 godina silovana, oteta i prisiljena prijeći na islam i udati se za starijeg muslimana. Uz pomoć organizacije Pomoći Crkvi u nevolji spašena je i vraćena svojoj obitelji.