Nigerijski svećenik proveo Božić pokapajući župljane

Masakr je odnio oko 160 života u središnjoj nigerijskoj državi Plateau, koja je dugo bila pogođena sukobom s Fulani stočarima.

Vlč. Andrew Danjuma Božić i dane koji slijede proveo je pokapajući župljane. Njegova župa je u epicentru niza napada u sjeverno-centralnoj nigerijskoj državi Plateau u kojima je oko 160 ljudi poginulo, a stotine su ozlijeđene i raseljene, prenosi Aleteia.

Većina žrtava napada koji su počeli 23. prosinca su kršćani, uključujući 30 župljana i devet protestantskih pastora s mnogim članovima njihovih obitelji. Zapaljene su crkve, kuće i skladišta hrane.

“Svi smo u opasnosti jer nikada nismo bili u iluziji da smo zaštićeni. Imamo dugu povijest ovakvih nasilnih napada”, izjavio je vlč. Danjuma. “Tragično, čini mi se da naše sigurnosno osoblje i oružane snage nisu u stanju zaštititi živote i imovinu”, poručio je.

Danjuma je nadodao da se njegova župa suočava s masovnim ukopima od Božića. Među poginulima su majka i braća i sestre župnika, koji su, po njegovim riječima, “spaljeni u pepeo”.

Rekao je da i dalje ima izvještaja o umiranju ljudi u bolnicama, jer su teško ranjeni.

Napadi su pogodili oko 20 sela u tom području. Danjuma je rekao da su mnogi od njih bili napadnuti na Badnjak. “Došlo je do neke vrste masovnog pokolja koji se dogodio u noći 24. na sam Božić”, rekao je. “Tako smo cijeli Božić proveli predsjedavajući i vodeći misne sprovode.

Vlasti su navodno još uvijek u potrazi za napadačima, ali novinska izvješća su istaknula da je to područje dugo bilo pogođeno nasiljem između lokalnih farmera i migrirajućih stočara, posebice plemena Fulani. Bokkos je dugo bio jedan od epicentara sukoba, vlč. Danjuma zapisao je u izvješću o posljednjim napadima.

Bokkos je, napisao je, na glavnoj tranzitnoj ruti za stočare prema južnom dijelu zemlje. Također ima lijepo vrijeme i bujnu vegetaciju koja odgovara stočarima.

Neki promatrači ističu da pritisci klimatskih promjena guraju stočare Fulani u to područje, uzrokujući trvenja, dok drugi sugeriraju da su vjerske razlike glavni čimbenik. Područje je većinom kršćansko, dok su Fulani većinom muslimani.

“Obzirom da se uništavanje crkava događa tijekom proslave Božića, potvrđuje se ideja o tome da ovi napadi imaju vjerske razloge”, napisao je. Također je primijetio da su u nekim zajednicama u kojima kršćani žive “rame uz rame” s muslimanima, muslimanski stanovnici Fulanija bili su pošteđeni nasilja.

Područje pati od sukoba već 20- ak godina, a rijetko dolazi do uhićenja ili sudskog progona počinitelja, rekao je svećenik.

“To stoga rađa ovu kulturu nekažnjivosti i bezakonja. … Nema uhićenja, nema kaznenog progona koji bi služio kao sredstvo odvraćanja. Dakle, ciklus se nastavlja.”